Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05.2008 23:01 - НАЕМАНЕ НА МАГАЗИН В НОВ ТЪРГОВСКИ ЦЕНТЪР
Автор: krankar Категория: Бизнес   
Прочетен: 4421 Коментари: 0 Гласове:
0



    Този постинг може да бъде полезен на колегите търговци, които имат намерение да наемат магазин в някой от новите търговски центрове, които се изграждат напоследък. Тук споделяме нашия опит , който може да се окаже полезен и да предпази бъдещите наематели от някои разочарования, особено ако съответните търговци нямат голям опит в търговската дейност.
   Свидетели сме на доста голямо предлагане на търговски площи в новостроящите се търговски центрове. Някои от тези центрове са на добри търговски места, други не са на толкова добри места, наемите варират в сравнително широки граници, търговските площи са с различни квадратури и т.н. Има обаче някой общи правила при наемането на магазин в новите търговски центрове, които бих искал да маркирам.

      1.Чия е собствеността на търговските площи.
   В някои търговски центрове магазините са предварително продадени на отделни собственици , де факто те си ги отдавад под наем. При този вариант може да има осезателна разлика в размера на наема.Освен това в тези търговски центрове , практически няма управление на процесите в него , имам предвид , че няма организирана реклама , не се поддържа някаква идентичност  на центъра , не е възможно регулиране на текучеството на наемателите.Практически е възможно за дълго време  да останат незаети магазини. Запомнете, че наличието на празни магазини в един търговски център отблъсква посетителите и ги демотивира да посещават магазините.
         Втория вариант е магазините да са на един собственик, т.е. на фирма, която ги отдава под наем. Тя на практика управлява търговския център и в този вариант се постигат по-добри резултати. Ако фирмата управлява грамотно търговския център, там рядко ще има свободни магазини.
 
     2.Преди да платите авансов депозит за наемане на магазин, поискайте проект на договора за отдаване под наем.
           Понякога, строителя на търговските площи се явява и наемодател, т.е. той ще управлява бъдещия търговски център. Не винаги добрият строител и инвеститор има добри познания в областта на търговията. Вижте в проекта за договор за отдаване под наем дали няма клаузи , които да ви ограничават в дейността по някакъв начин. Например, проверете, дали имате ограничения в ползването на помещението при монтиране на търговско обзавеждане, дали имате ограничения при ползване на лицето на мгазина/поставяне на фирмен надпис, спец. осветление и т.н./ Запомнете - никога не плащайте авансов депозит за наемане на магазин, ако не сте се запознали с клаузите в договора за отдаване под наем.


              3.Размера на наема и размера на търговската площ
     В повечето търговски центрове при отдаването под наем ви дават магазин с площ, в която са включени общите части.Това е много разтегливо понятие - под общи части се разбира площта на стените на магазина и част от площа пред магазина.В някой случай може да се окаже, че плащате наем за 30 кв.м., а реалната площ на магазина е 19 или 20 кв.м.Така реално плащате доста по-висок наем на кв.м, отколкото е обявеният. Внимателно погледнете договора, там освен размера на наема има включение т.н. такси за управление, такси за поддържане на общите части.Понякога тези такси са необосновано високи и утежняват размера на наема.
     Ако търговския център не е на много добро търговско място, обикновено се наблюдава т.н. вълна от наематели - първа вълна, втора вълна , трета вълна. Съответно при първата вълна наема е най-висок , следва понижение на наема, съобразно търсенето и т.н.Понякога е по-добре да се изчака, наемите да достигнат оптималното си ниво. Трябва да се отбележи обаче, че понякога това изчакване не е най-добрия вариант, може да се окаже, че няма свободни магазини.


              4.Уверете се , че не сте единствения наемател
       Често, наемодателя, при преговорите с вас изтъква, че почти всички площи са капарирани, и е необходимо да направите вашия избор бързо. Така създава усещането да вземете прибързано решение и при стартиране на дейността на търговския център да се окаже, че в него сте само вие или няколко магазина, а всичко останало е незаето, и по вратите на магазините висят табели "Дава се под наем".
       Също така е важно да се поинтересувате кои са другите наемодатели, дали сред тях има известни търговски марки, дали ще има и други магазини със същата стока, която вие ще предлагате. Ако успеете да разберете доколко дългосрочни са договорите за наем. които са сключили останалите наематели, значи имате много ценна информация. Колкото повече дългосрочни договори за наем са сключени, толкова вероятността да процъфти търговския център е по-голяма.
      И в заключение ще обобщя, че наемането на магазин на ново място е свързан със съответния търговски риск. Също така ще отбележа, че 100% вярна прогноза за развитието на нов търговски обект е невъзможна. Но все пак , ако се съобразите с това, което прочетохте, мисля, че вероятността за грешки ще намалее. В нашата практика при наемането на магазини в търговски центрове, а и извън тях, сме попадали в ситуации, в които е необходимо да се вземат решения, без предварително да имаме необходимата информация. Понякога сме вземали решения по метода на пробите и грешките. Попадали сме и на недобросъвестни наемодатели, на хора със съмнителен професионализъм, на измамници, на хора, които не дават вярна информация за предмета на договора за отдаване под наем. Преди да решите да наемете определен магазин, съберете възможно повече информация за него.


Тагове:   магазин,   нов,   наемане,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: krankar
Категория: Бизнес
Прочетен: 811604
Постинги: 130
Коментари: 434
Гласове: 3034
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031