Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.04.2008 21:56 - Писмо до пътния полицай
Автор: krankar Категория: Бизнес   
Прочетен: 6273 Коментари: 8 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
       Здравей приятелю,
   Ние  с теб се виждаме често защото докато ти си на работа по пътищата,  на мен често ми се налага да пътувам, бизнеса ми го изисква. Карам си по пътя, и хоп - появяваш се ти приятелю мой. Обикновено се появяваш  без да съм те видял предварително, което понякога ми създава проблеми. Например когато се движа по широк като слънце път по наклон надолу се оказва ,че съм превишил скоростта с 15км/ч. Тогава ти приятелю мой ми обясняваш колко много съм нарушил закона и описваш  какви ще са последствията при санкционирането ми. После, виждайки как леко съм прижълтял от чутото ставаш благосклонен и ми задаваш въпроса "Кво ше праим сега". И защото аз се чувствам много виновен предлагах "да почерпя". И така си продължавах по живо по здраво.
     Друг път ме спираше когато колата ми беше пълна със стока - нещо, което купувах и продавах в последствие по скъпо за да се издържам. Тогава ти приятелю мой ми искаше фактура за стоката, но аз не винаги имах такава и когато нямах ти ми обясняваше че "сега трябва да викнем колегите от икономическа полиция, ще стане много сложно, ще трябва много да ги чакаме, защото и те имат много работа". Но ти приятелю отново проявяваше милосърдие и ме питаше "кво ше праим", и аз пак трябваше да почерпя.
      В началото, когато започнах да правя бизнес имах стара кола, много стара - само като я погледнеш и изкачаше някакво нарушение ...... но ти пак беше благосклонен и аз пак те черпех.
     След всяка среща с теб приятелю мой, аз дълго мислих дали постъпвам правилно. Разсъждавах така - вместо парите от глобата да потънат в бездънния държавен джоб, като ти давам някой лев, аз се грижа за децата ти, и се успокоявах.
      По едно време обаче, както си говорим с теб и ти ме питаш "кво ше праим" аз установих , че колите профучават с бясна скорост покрай нас. А това приятелю е опасно за моите деца, щото и те като всички деца са на пътя. Значи аз се грижа за твоите деца, но ти не се грижиш за моите. Някъде по това време, когато стигнах до това заключение, ти ме спря за превишена скорост, тогава ми обясни какво е нарушението ми и каква ще бъде санкцията. Аз пак се опитах да мина с номера "да почерпя" , но ти хладно ми отговори - "ти чуваш ли се какво говориш , няма да стане". И ме санкционира.  Сега ти беше с друго лице, да бъдеш пътен полицай ти идваше отвътре. Така разбрах , че сега се грижиш за моите деца. За съжаление рядко те срещам с това лице приятелю. Повече те срещам с онова другото , първото лице, седнал в патрулната кола, насаме с мен - прегрешилия и ме питаш "кво ше праим", докато колегата ти се разсейва отвън на 5-6 метра от патрулката.
   А катастрофите се увеличават със страшна сила - не ни трябва война за да даваме жертви, достатъчни са колите.
     Моля се да те виждам по пътя с второто ти лице. Тогава ти приятелю не се криеш по храстите край пътя за да ме хванеш в нарушение, а стоиш на пътя за да те виждаме отдалеч и да караме нормално, не заради теб, а заради самите нас.
     Затова приятелю мой ти пиша това писмо, за да ти кажа , че вече се стремя да карам безопасно , имам нова кола , имам фактури за всичко, което карам в колата, имам хендсфри за да говоря докато шофирам, спирам на пешеходната пътека за да дам предимство на пешеходците, паркирам само където е разрешено и ......... като ме спираш няма вече "да почерпя".

                Остани си със здраве.


Тагове:   писмо,


Гласувай:
0



Следващ постинг

1. анонимен - Viarno e
23.04.2008 22:22
I na men mi se iska da vijdam pove4e polizai ot vtoriat vid po bg pati6tata .....Togava moje bi 6te se po4yvstvyvam malko po- spokoina i sigyrna v rodnata si darjava, koiato taka obi4am i za koiato mi e taka bolno
цитирай
2. giorgiocbr - Почерпката
23.04.2008 22:44
е следствие от извършено нарушение, така че първопричината е във водача, а не в катаджията със смешна заплата и бензин за 10км в колата /по норма за смяна/.

Лично аз издивявам от всички безхаберници с палки които вече спират на поразия - охранителна, СОД, лендровърите, и особено тези карикатури пешипатрулите... Всеки хванал палка и спира... Като ме спрат БЕЗ ПОВОД превъртам, тъй като времето ми е адски ценно и не съм съгласен всеки безделник с палка да ми го губи!

Но при извършено вече нарушение, не бих се оплаквал - и ако ми пишат акт, и ако трябва да дам пари за да си спестя висенето в КАТ. Да не съм нарушавал!!!
цитирай
3. slavuncho - Пак ще давам
24.04.2008 08:25
Ситуацията няма да коментирам - ясна е. Щом сте се превърнал в съзнателен гражданин мисля, че сте си надвил масрафа около средната класа. Като преминете в следващото ниво, което не знам дали е добро, за да ви го пожелая, отново ще нарушавате закона на по-високо равнище :).
Искам да подчертая, че досега невинен не са ме спирали или санкционирали. Давал съм, писали са ми актове и т.н.
Защо декларирам, че пак ще давам, ако ме спрат? Не ме интересува дали за децата на полицая или ще ги изпие в близката квартална кръчма. Интересуваме, че ще си спестя значителнта част от реалната сума за определено нарушение и най-вече това, че парите няма да влязат в бюджета. Не искам с моите пари още по-големи нарушители (и не само) да си позволяват дребни разходи с размера на половингодишният ми доход, само защото са в и около парламента или правителството. Къде отиват парите ни от данъци, смяна на номера, минетки (аз така ги наричам - който както иска да го разбира) и какво ли не още. Състоянието на пътищата е тема, за която просто не ми се започва...
За това предпочитам да "дам" на полицаят, когато съм извършил нарушение, а не да пълня джоба на разноцветни едри мошеници и разбойници.
Знам, че позицията ми е много спорна, но сега така мисля.
цитирай
4. gothic - Корупцията, slavuncho, е двупо...
24.04.2008 09:06
Корупцията, slavuncho, е двупосочна. Сиреч някой взима, когато има кой да му даде. А повярвай ми-ситуацията е фифти-фифти, става въпрос за иницирането. А къде отиват парите от смяна на номера, Минетки :)))))) и пр. мисля, че е ясно-във фирми, приближени на властимащите.....
цитирай
5. verde - хубав постинг, поздравления!
24.04.2008 12:10
И аз си карам с акт, вместо талон сега. Направих се на много бързаща и изпреварих на непрекъсната линия. Но не предложих нищо и си стоях кротко, докато ми пишеха акта, защото си бях виновна. Другия тъп няма да бързам толкова. :))
цитирай
6. slavuncho - Така е,
24.04.2008 16:46
и този, който дава има защо да го прави. Още повече, че при нашия закон дори другарчето си не можеш да натопиш, че е корумпирано, защото ако си признаеш, че си дал си еднакво отговорен с вземащия. Класика. Иди се бори с корупцията, пък и защо - нали е взаимоизгодна. Днес единия дава, утре от друг взема и така... от както свят светува.
Борбата с корупцията е много удобен повод за политиците да се понадуят, понапудрят, отвлекат вниманието от други проблеми. Даже има и такива, които са толкова нагли лъжци, че обещават въобще да я "отстранят от живота ни".
Какво да сажеш освен "Свещенна простота!".
цитирай
7. анонимен - А какво ми се иска на мен?
27.04.2008 17:02
Когато ме спре приятелят с първото лице, обикновено изказвам дълбокото си съжаление за нарушението, после му казвам, че напоследък са ми направили няколко акта и съм застрашен, след което го моля да ми направи компромис. Обикновено ме пуска. За какво съм му дотрябвал, след като чуе, че ми пишат актове /тоест - явно не давам рушвети/.
А би ми се искало полицаи, митничари и данъчни да получават толкова, че да не са икономически мотивирани да се занимават с просия /смятам, че те, макар и някои да са по-добре финансово от мен, са по-окаяни от мен, защото се занимават с просия!/
Би ми се искало освен това да има телефон, на който аз самия да съобщавам на полицая с второто лице, когато някой агресивно ми се лепва отзад с дългите, а аз си карам детето и треперя за неговата сигурност; или когато някой си хвърля опаковката от моренито на пътя и т.н. Искам да си партнирам с полицията, а не да гледам как с нея си партнират престъпниците.
цитирай
8. анонимен - Похвала!
23.11.2008 23:52
Ето това са хубави думи. Надявам се и други хора да последват примера ти и все по-малко и по-малко да черпим и повече да внимаваме.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krankar
Категория: Бизнес
Прочетен: 812546
Постинги: 130
Коментари: 434
Гласове: 3034
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930