1. Търговията е дейност, при която едната страна си мисли, че продава евтино, а другата страна си мисли, че купува скъпо.
2. Следствие на първия закон е, че търговията понякога е интересна.
3. Търговец е човек, който купува нещо и го продава по-скъпо…същото определение важи и за спекулант.
4. В големия магазин има много артикули, в малкия магазин също, но в големия магазин е по-интересно.
5. Наличието на паркинг пред големия магазин е условие за по-високи цени.
6. И най-евтиният артикул може да бъде намерен на по-ниска цена.
7. Това, което си преценил, че ще продадеш най-добре, не се продава изобщо.
8. Твърдението „Продавай евтино, за да продаваш повече” е измислено от злонамерен потребител.
9. Най-търсеният артикул е този, който се е изчерпал.
10. Най-евтиният артикул винаги се продава в съседния до вас магазин, но в момента там се е изчерпал.
11. Промоцията от типа на „Вземаш 5 на цената на 4” означава, че едната бройка ти е излишна и може би няма да я ползваш.
12. Касовият апарат или ПОС терминала зациклят когато има най-голяма опашка на касата в магазина.
13. Лоялните клиенти те изоставят точно когато имаш най-голяма нужда от тях.
14. Удобствата за клиента са неудобства за търговеца.
15. Доволният клиент е временно явление.
16. Недоволния клиент е закономерност.
17. Вероятността недоволен клиент да вдигне скандал в магазина е право пропорционална на броя на посетителите в магазина
18. Никога не търси логика в поведението на потребителите.
19. Ако намериш логика в поведението на потребителя, значи последният се държи нелогично.
20. Добрите намерения на търговеца спрямо клиента водят винаги до загуби.
21. Ако нещо, което продаваш ти се струва скъпо и не се продава добре, увеличи му цената.
22. Мерките за подобряване на качеството на обслужване на клиентите водят до неговото влошаване.
23. Увеличаването на приходите изисква денонощни разисквания и дискусии, увеличаването на разходите идва от само себе си.
24. Половината от покупките са ненужни, а от останалата част 50% са боклуци.
25. Високото качество обосновава високата цена, но пред клиентите това звучи като оправдание.
26. В празнични дни, когато хората трябва да пазаруват, винаги вали дъжд и не е приятно да се излиза навън.
27. Винаги при стабилизиране на търговията настъпва криза.
28. Поуките от кризата никога не важат, тъй като след кризата нищо не е същото.
29. Следващата криза в търговията винаги е изненадваща.
30. Добрите резултати в търговската дейност са винаги изненадващи.